Betydelig forbedring i kundetilfredshet – NPS 2025 viser sterk økning

Resultatene fra Reka Cables kundetilfredshetsundersøkelse 2025 viser at kundenes opplevelse av selskapet har forbedret seg betydelig.

NPS-poengsummen økte fra i fjor og gikk fra et godt nivå til et svært godt nivå, noe som viser at kundenes vilje til å anbefale selskapet har økt markant.

Anbefaling og ansvarligheten sterkest

Anbefaling ble det høyest rangerte området og økte fra i fjor, noe som viser at kundene er spesielt villige til å anbefale Reka Cables produkter og tjenester. Ansvarlighet var det nest sterkeste området og viste betydelig vekst:

“Det er flott å se at våre tiltak innen ansvarlighet også gjenspeiles i kundenes opplevelser. Vi har systematisk utviklet vår virksomhet både når det gjelder miljøansvar og sosialt ansvar, og kundenes tillit oppmuntrer oss til å fortsette på denne veien,” sier kvalitets- og bærekraftssjef Kari Ingalsuo hos Reka Cables.

Kari Ingalsuo, laatu- ja vastuullisuuspäälllikkö, Reka Kaapelin Riihimäen tuotantolaitoksella

Hastighet, smidighet og innovasjon utviklet seg sterkt

Påliteligheten holdt seg på samme høye nivå i 2024 og 2025, mens brukervennlighet, teknisk støtte og proaktivitet forbedret seg tydelig. En svært betydelig forbedring skjedde innen hastighet og smidighet, selv om året hadde utfordrende øyeblikk.

Også innovasjon viste en betydelig endring:
“Den klare økningen i innovasjon viser at vår fornyelse og våre nye løsninger har nådd kundene. Dette gir oss et sterkt grunnlag for å videreutvikle våre produkter og tjenester,” sier Mika Mutru, produktutviklingssjef hos Reka Cables.

Mika Mutru, tuotekehitysjohtaja, Reka Kaapeli, esittelee asiakkaille innovaatioita

Sammen mot bedre kundeopplevelse og en elektrifisert fremtid

Reka Cables takker varmt alle som deltok i undersøkelsen. Hver tilbakemelding er en uvurderlig mulighet til å lære og forbedre. Tilbakemeldinger styrer utviklingsarbeidet og hjelper oss å møte kundenes behov bedre.

Jari Ojala, toimitusjohtaja, Reka KaapeliAdministrerende direktør Jari Ojala gleder seg også over resultatene og kommenterer:
“Det er hyggelig å se at kundene våre oppfatter utviklingen vår positivt. Sammen med kundene våre har vi funnet løsninger som tar oss fremover. Tilbakemeldingene er et verdifullt kompass som hjelper oss å kontinuerlig forbedre våre tjenester, produkter og løsninger for elektrifisering og bærekraftig utvikling. Takk til våre kunder for tilliten og samarbeidet.”

Hva er NPS?

NPS (Net Promoter Score) er en internasjonalt brukt måling som viser kundens vilje til å anbefale et selskap. Respondentene gir en score på en skala fra 0–10, hvor 9–10 er promotører, 0–6 kritikere og 7–8 passive. NPS-poengsummen beregnes ved å trekke andelen kritikere fra andelen promotører. Resultatet kan variere mellom –100 og +100. Generelt krever under 0 forbedring, 0–30 er bra, 30–70 svært bra og 70–100 utmerket.